Online Skin Academy Ultra & French House Cosmetics

SKINCARE TRENDS 2022

skin care Mar 17, 2022

Wat zijn de trends die wij in 2022 mogen verwachten. Als distributeur van 13 huizen hebben wij geluk met een goed inzicht over waar de markt naar toe beweegt. Maar alleen die kennis is niet genoeg voor mij als een nerd, en dat betekent dat ik in mijn vrije tijd graag het internet afstruin naar inzichten van andere over de ontwikkelingen. ( Ja, vroeger gingen we naar internationale beurzen, laten we hopen dat we snel weer op pad kunnen).

Soms ben ik verbaast, dan spreekt men over ontwikkelingen die ik anders zie. Maar ook dat is interessant. Want iedereen kijkt dus met een andere blik naar de beauty markt. Dat maakt het ook zo belangrijk om verder te kijken dan mijn eigen neus lang is. Soms ben ik super trots omdat een trend die nu opgepakt is, een innovatie van een van onze vooruitstrevende merken was. En soms leer ik iets. Want na 30 jaar, wereldwijd getraind te zijn, leer ik nog regelmatig dingen die de wereld van huidverbetering nog interessanter maakt.

Graag neem ik jullie mee in mijn online speurtocht van afgelopen weekend.

Een artikel van Vogue trok mijn aandacht. Ook zij zien een beweging in de vraag van de cliënt die is ontstaan in de pandemie. Waar in 2020 de highlighers voor een snel resultaat voor de selfie moesten zorgen, leerde we in 2021 dat snel resultaat niet altijd gelijk staat aan een gezonde en stralende huid. En dat een filter voor een selfie leuk is, maar er altijd stralend uitzien toch meer vraagt dan wat glanzende ingrediënten.

De trend naar wat ik noem: ‘een filterloze’ stralende huid is ingezet. Oftewel meer focus op een gezonde huid ook ‘off-camera’. Daarmee ziet Vogue een trend voor 2022 voor super cosmeceuticals. Herstellende, actieve producten die de huid niet irriteren. Zij zien ook een groot aantal lezers hun rug naar ‘to much injectables’ keren omdat deze het natuurlijke gezicht te veel vervormen. Kortom, volgens Vogue is de zoektocht naar natuurlijke schoonheid is begonnen.

Volgens Bridget March, Digital Beauty Director van Harpers Bazaar zijn er ook verschillende trends die we in de gate moeten houden.

Allereerst de trend dat in de totale beauty industrie, skin care het hardste groeit. In een tijd waarin we jaren aan een stuk maskers droegen zijn we minder make-up gaan dragen, minder vaak naar de kapper gegaan maar we zijn niet minder skin care gaan gebruiken. Sterker nog, we zien dat de consument bereid is meer te investeren aan goede producten, zeker nadat het vele binnen zitten, maskers dragen en stress de huid steeds vaker uit balans haalt.

Een andere interessante ontwikkeling die Bridget ziet is de markt voor mannen! Volgens een onderzoek breidt deze markt zich uit tot een omzet van 81.2 biljoen dollar in 2024. Bijzonder is dat wij een groeiende omzet zien in onze La Colline Men serie. Een exclusieve mannenlijn die specifiek werkt op de huidveroudering van een mannenhuid.

Dan is er een ontwikkeling die Bridget aangeeft die een lampje bij mij liet branden. Diversiteit. Er is een revolutie gaande die diversiteit eist! In marketing is het een norm om een beeld te scheppen die alle groepen van de maatschappij omvat. En dat is terecht! Het lampje wat bij mij ging branden is, dat we daarmee ook in trainingen meer aandacht moeten gaan geven in de verschillen in behandelen en adviezen de hierbij horen. Want alleen een plaatje plaatsen op social media vind ik niet genoeg. De huid en de wensen echt begrijpen van iedereen is wat ons vak mooi maakt en daar ga ik mijn best voor doen bij het ontwikkelen van nieuwe trainingen.

Dit inzicht gaf mij dan ook het idee om ook te kijken wat andere markten als trends aangeven. Dat bracht mij bij een blog van Anushka Narula een Aziatische Beauty Blogster.

Een trend waar zij over sprak en wat ik op vele andere sites ook teruglas is ‘microdoseren’.

Een trend waarbij dagelijks kleine hoeveelheden krachtige ingrediënten zoals vitamine C, retinol en exfoliërende zuren worden gebruikt om irritatie te minimaliseren. Deze trend was al ingezet in 2020 en zien wij terug bij vele van onze merken. Wat Anuska aangeeft is dat deze trend dit jaar overslaat naar ‘microbehandelingen’.

In plaats van dure en tijdrovende behandelingen in te plannen, kan het gunstig zijn voor de huid om regelmatiger een kleine gezichtsbehandeling in te plannen. Bijvoorbeeld, in plaats van 1 keer per 6 weken een behandeling, liever 2 keer per maand een korte behandeling. Ook hier gaat mijn cosmetica hart sneller van kloppen. Mijn hoofd tolt van ideeën en het is tijd om te stoppen met lezen en beginnen met mijn ideeën te verwerken in de ontwikkelingen voor onze Skin Academy in 2022.

Van welke ontwikkeling gaat jouw cosmetica hart sneller kloppen?

Bron:

https://www.vogue.com/article/the-skin-care-trends-to-know-in-2022-according-to-the-experts

https://www.lifestyleasia.com/ind/beauty-grooming/skincare/new-skincare-trends-that-will-be-everywhere/

https://www.harpersbazaar.com/uk/beauty/beauty-shows-trends/a38525352/beauty-trends-2022/

Ben jij al ingeschreven op de Online Skin Academy? Deelname is GRATIS & VRIJBLIJVEND alle huidspecialisten, huidtherapeuten en andere professionals in het vak. Er staan tientallen uren trainingen klaar over de huid, ingrediënten en andere onderwerpen. Klik hieronder om in te schrijven.

Klik hier om in te schrijven.